Posłuchaj jak efektywnie trafić do klienta

Najlepiej dbamy o to by strategia marki i produktów była realizowana przy pomocy wszystkich kanałów markatingu internetowego.

więcej

Prowadzimy kompleksową obsługę e-rzecznika czyli ambasadora marki w internecie.

więcej

Realizujemy unboxing, video testy, sesje zdjęciowe, pokazy, opisy, materiały viralowe.

więcej

Pierwsi w Polsce zaczęliżmy budować kompetencje buzz. Na dowód tego domena buzz.pl


więcej

10 skutecznych metod budowania wizerunku firmy w Internecie

5 kwietnia 2016

1.Komunikacja marketingowa w Internecie nie może się ograniczać tylko do wrzucenia danych kontaktowych tworzących „stronkę wizytówkową”.

W dzisiejszych czasach to zdecydowanie za mało. Klienci poszukujący partnerów do współpracy oczekują zapewnienia, że firma jest wiarygodna oraz zarządzana na odpowiednim poziomie. Zanim zdecydują się na kontakt, chcą wiedzieć z kim mają do czynienia.

2. Aby Twój wizerunek w sieci był bardzo mocny, przygotuj autorski materiał wizualny, który będzie przedstawiał twoją firmę i twój zespół w odpowiednim świetle.

Zdjęcia stockowe są dobre, często świetnej jakości, ale bardzo rzadko mają coś wspólnego z tobą. Jeśli chcesz naprawdę się wyróżnić, pokaż swoją firmę i pracujący tam zespół ludzi. Wszyscy mają już dosyć tych samych zdjęć przewijających się w Internecie.

3. Im lepiej strona firmowa jest przygotowana wizerunkowo pod kątem budowania wiarygodności i zaufania, tym łatwiej generować leady.

Ważne jest, aby wiedzieć również, że myślenie o jakiejkolwiek skutecznej reklamie w Internecie wykorzystującej dzisiejsze możliwości docierania do klientów nie ma najmniejszego sensu, jeśli twoje CTA prowadzą na nieprzygotowany grunt. Bounce rate takiej kampanii będzie zawsze wysoki.

4. Przeciętny użytkownik internetu potrzebuje tylko dziesięciu sekund, aby uznać, że odwiedzana strona internetowa jest tym czego szuka.

Precyzyjnie sprawę ujmując: tylko 10 sekund wystarczy, żeby stwierdzić czy znalazł dostawcę, który spełnia jego kryteria bazowe lub opuścić witrynę.

W tym celu warto na sliderze powitać go taglinem, który w błyskawiczny sposób wskaże, czym zajmuje się twoja firma. Zbyt często trafiam na strony internetowe biznesów, których specjalizacji nie jestem w stanie określić.

5. Komunikacja marketingowa twojej firmy powinna być tak zaprojektowana, aby tworzyła spójny ekosystem, w ramach którego prezentujesz tą samą jakość.

Nie pozwól, aby istniał rozdźwięk pomiędzy tym, co prezentujesz cyfrowo, a tym, jak to wygląda analogowo.

Mam na myśli to, że bardzo często się zdarza, że firmy pozwalają sobie na produkowanie wydruków, które wykorzystują, np. do oklejania floty samochodowej lub obiektów usługowych w innych odcieniach kolorów od tych, które są określone w identyfikacji wizualnej firmy (jeśli mają identyfikację wizualną, bo większość nawet jej nie posiada).

Przez takie podejście zbyt często widzę np. kolor zielony w projekcie graficznym – z założenia świeży i energetyzujący – który na wydruku i ozdobionym nim budynku wygląda jak tzw. zgniła zieleń. Niby zielony cały czas, ale różnica w postrzeganiu ogromna.

6. Wizerunek twojej firmy w internecie zależy również w ogromnym stopniu od poziomu treści wizualnej, w szczególności od grafik, zdjęć oraz filmów.

Im lepszej jakości, tym subtelniej i skuteczniej będziesz wpływać na swoich odbiorców. Częstym błędem jest skupianie się wyłącznie na warstwie słownej, zapominając o tym, jak ogromne znaczenie ma kontekst, w którym zostają owe słowa osadzone. Im lepiej strona www wypada pod względem wizualnym, tym lepiej odbierane są słowa opisujące usługi i produkty. Można powiedzieć, że grafiki, zdjęcia i inne obrazy stanowią ramę, w której prezentujemy naszą ofertę.

7. Wizerunek w Internecie budują również reklamy, które publikujesz w sieci.

Od ich poziomu zależy bezpośrednio czy klient dokona zakupu. Warto pamiętać, że istnieją sprawdzone modele do kreacji treści reklamowej, np. model AIDA. Wystarczy, że będziesz go konsekwentnie stosować, aby znacząco zwiększyć efektywność reklamową.

W przypadku reklam należy pamiętać, że nie mają to być wyłącznie treści stricte sprzedażowe. Dobra kampania reklamowa realizuje również cel wizerunkowy. W końcu dobra reklama, to reklama, która nie tylko zwiększy poziom sprzedaży, ale sprawi również, że firma będzie cieszyć się lepszą renomą.

8. Kreując wizerunek w Internecie, firma powinna określić, jak chce być postrzegana.

Czy ma to być nowoczesne i dynamiczne przedsiębiorstwo działające na dużą skalę, czy może mała i sympatyczna firma, która dba o relacje z klientami niemal na poziomie rodzinnym?

Dlaczego jest to tak istotne? Ponieważ znacznie łatwiej jest przekonać do współpracy klienta, jeśli ten widzi w oferującej produkty firmie wartości oraz kulturę organizacyjną, która najbardziej mu odpowiada. Duże firmy chcą mieć poczucie bezpieczeństwa, jakie może im zapewnić tylko organizacja posiadająca odpowiednio duże zasoby. Innymi słowy, jeśli chcesz sprzedawać dużym graczom, sam musisz wyglądać na dużego gracza. Jeśli twoim klientem są mali odbiorcy, to w komunikacji z nimi postaw na wzajemność oraz na indywidualne podejście do obsługi klienta. Mały klient chce mieć poczucie, że będzie dla Ciebie ważny.

9. Komunikując w Internecie, warto wykorzystywać całą paletę dostępnych narzędzi, które stanowią uzupełnienie prezentacji wizerunkowej twojego biznesu.

Mam tu na myśli media społecznościowe, które mogą w doskonały sposób służyć również jako platforma do budowania zaufania dla marki oraz stanowić kolejne punkty styku marki z klientami. Spójna kreacja graficzna na portalach społecznościowych z wizerunkiem, który prezentujesz na stronie www, może być wykorzystana jako bardzo efektywne działanie brandingowe.

10. Każdy wizerunek działa silniej, jeśli od czasu do czasu jest odświeżany.

Jeśli twoja firma powstała w latach 90. lub tuż po roku 2000, to wiedz, że najwyższa pora na przyjrzenie się identyfikacji wizualnej firmy, w szczególności jej logotypowi. Dlaczego? Bowiem trendy się zmieniły, design jest dziś inny i warto do tego nowego stylu podciągnąć swój firmowy branding. Nowe pokolenia wchodzą na rynek z nową wrażliwością i wyższymi oczekiwaniami dotyczącymi standardów wizualnych.

Świetnym przykładem bardzo udanego rebrandingu jest PKN Orlen (dawniej CPN). Dawniej synonim obciachu, dziś gwarant jakości paliw oraz znakomitej obsługi.

Podsumowując:

  • Dobrze zaprojektowany wizerunek firmy w Internecie zapewnia firmom przewagę w postaci szybszego budowania zaufania dla marki i oferowanych przez nią produktów i usług.
  • Nic nie jest wieczne. Wizerunek powinien być systematycznie odświeżany. W praktyce jeśli stworzyłeś logo w latach 90. lub na początku nowego wieku, to znaczy, że na pewno warto przejść reloging lub nawet rebranding.
  • Kluczem do budowy wizerunku jest spójność komunikacji marketingowej na wszystkich płaszczyznach. Projektuj komunikację tak, aby wszystkie punkty styku marki z klientami działały spójnie z jej głównymi celami.
  • Profesjonalnie zaprojektowany wizerunek firmy to bardzo wydajne narzędzie do generowania leadów i sprzedaży. Oszczędności na tym polu zmniejszą liczbę potencjalnych klientów składających zamówienia.
  • Nie można być drogą firmą, wyglądając równocześnie na biedną.
  • Słaby wizerunek firmy to niższe marże.
  • Najbardziej rentowne firmy to nie te, które są najtańsze, tylko te, które są najlepiej postrzegane przez klientów (Apple, Mercedes, BMW, etc.).

 

więcej na : https://sprawnymarketing.pl/wizerunek-firmy-w-internecie/

Komentarze są wyłączone.